Tramwaj do Wilanowa: Ułatwienia przy na św. Bonifacego. Zamknięta Spacerowa od soboty, 16 listopada

by piotrek
Tramwaj Wilanów

Od soboty, 16 listopada, kierowcy ponownie będą mogli korzystać z przejazdu ulicą św. Bonifacego na skrzyżowaniu z Jana III Sobieskiego. Tym samym zlikwidowana zostanie tymczasowa zawrotka przez tory, znajdująca się za skrzyżowaniem. Tego samego dnia rozpoczną się prace na jezdni ulic Spacerowej w kierunku Puławskiej (pod górę).

W nocy z piątku na sobotę, z 15 na 16 listopada, robotnicy usuną tymczasową zawrotkę przy św. Bonifacego. Dzięki temu kierowcy jadący ulicą Jana III Sobieskiego będą mogli skręcać w św. Bonifacego bezpośrednio na skrzyżowaniu. Ponadto, przejazd ulicą św. Bonifacego w stronę alei Sikorskiego od strony Powsińskiej zostanie przywrócony. Otwarcie tego odcinka pozwoli na powrót autobusów linii 185 na swoją podstawową trasę w kierunku CH Ursynów, linii 189 w stronę Os. Górczewska oraz nocnego autobusu N83 do Piaseczna. Zmiany trasy dotkną także linii 163.

W tę samą noc, z 15 na 16 listopada, zamknięta zostanie jezdnia Spacerowej i Goworka prowadząca pod górę – na odcinku od Belwederskiej do Puławskiej. Dostęp zachowany będzie jedynie dla dojazdu do posesji. Objazdy poprowadzą przez ulicę Jana III Sobieskiego, Dolną i Puławską. W stronę centrum możliwe będzie również omijanie utrudnień przez Belwederską i Aleje Ujazdowskie. Autobusy linii 167 i 168 w kierunku Bemowa i Spartańskiej oraz nocne N31 i N81 do Dworca Centralnego pojadą zmienionymi trasami przez Belwederską, Bagatelę, plac Unii Lubelskiej i Boya-Żeleńskiego.

Utrudnienia na Spacerowej potrwają około trzy tygodnie. Firma Budimex realizuje tam prace wykończeniowe, w tym położenie ostatniej warstwy asfaltu. Harmonogram robót uwzględnia liczne zadania, takie jak regulacja 40 studni z wykonaniem kominów włazowych, czyszczenie kanalizacji deszczowej i ogólnospławnej oraz uzyskanie odbiorów od gestorów sieci, co może potrwać do siedmiu dni. Prace obejmują także regulację krawężników, poprawę wjazdów oraz montaż pętli indukcyjnych do sygnalizacji świetlnej.

Podczas robót wykonawca musi zapewnić dostęp dla służb ratowniczych i komunalnych do budynków przy ulicy, co wymusza etapowe prowadzenie prac. Nie jest możliwa jednoczesna regulacja włazów, wpustów ulicznych i krawężników z uwagi na konieczność zachowania przejezdności. Dodatkowo, by zapewnić trwałość infrastruktury, należy przestrzegać wymogów technologicznych, takich jak siedmiodniowy czas dojrzewania betonu po regulacji ostatniej studni.

źródło: https://tramwajdowilanowa.pl

Podobne wpisy